Uppsala fredspris

24102014-JPA_2654 24102014-JPA_2715 24102014-JPA_2818 24102014-JPA_2820

I fredags fick jag ta emot Uppsala fredspris (ungdomspriset) tillsammans med flera andra fantastiska eldsjälar. Motiveringen för mitt pris var ”för trofast och helhjärtat arbete med att informera allmänheten om det Romska folkets situation i Europa.” Jag känner mig enormt hedrad och tacksam, och vill verkligen betona att jag vet många som arbetar än hårdare än mig för de hemlösa romerna, som förtjänar all heder och uppmuntran. Låt oss tillsammans med dem skapa ett bättre samhälle där ingen behöver tigga och där ingen heller behöver vara girig och misstänksam mot andra.

Här har UNT skrivit om prisutdelningen.

Micael Grenholm, ordförande Stefanushjälpen

Om Micael Grenholm

Charismactivist residing in Uppsala, Sweden. Editor for Hela Pingsten and pcpj.org. Author of Charismactivism. Love revival, justice, evangelism and kiwis.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

